recent
أخبار ساخنة

زيزي عادل الإعتزال أولاً والخطوة الثانية الحجاب:" ديني أو القرآن بقولي ان انا كنت لازم أكون ملتزمة"

 زيزي عادل الإعتزال أولاً والخطوة الثانية الحجاب:"  ديني أو القرآن بقولي ان انا كنت لازم أكون ملتزمة"


https://www.nojoomelfan.com/2022/04/Zizi-Adel.html

في خطوة مفاجئة ، نشرت الفنانة زيزي عادل فيديو تعلن فيه عن اعتزالها مجال الفن، وقالت في الفيديو الذي شاركته على صفحتها على انستقرام "أنا النهاردة طالعة أقولكم خبر مهم جداً أنا أخذته في حياتي ويمكن الخبر ده أهم خبر وأحلى خبر حياتي، الخبر ده قرار اعتزالي وان أنا قررت أسيب المهنة اللي أنا بشتغلها وان انا كنت مطربة. يمكن القرار ده ما أخدتوش مبارح يعني، بالعكس القرار ده أنا واخداه بقالي فترة كبيرة جداً".
ولفتت إلى أنها استشارت بعض المقربين الذين دعموا خيارها، وتابعت "أنا ممكن ببعد عن حاجة أو اللي عرفته ان الشهرة من أكتر المغريات في الدنيا.. وانتوا فاهمين ان الشهرة والفنانين والأضواء وازاي بتتهافت على كل ده وأنا ببعد عنها.. أنا ببعد عنها لأني بقرب من حاجة أهم بكتير جداً، أنا بقرب من ربنا.. في الفترة الفاتت قربت من ربنا جداً، ولقيت اني ديني أو القرآن بقولي ان انا كنت لازم أكون ملتزمة. بحاول أكون ملتزمة على قد ما أقدر".
وفيما يتعلق بالحجاب، قالت "لسه ربنا ما أنعمش عليّ بخطوة الحجاب، بس بدعي ربنا ان أنا ألبس الحجاب ويا رب انشالله يتممها عليّ، بس كل حاجة بتيجي خطوة خطوة.. مش عيب ان انا خدت خدوة وبعدين اخد الخطوة اللي بعدها".
 
وأشارت إلى أن الفن مصدر رزقها، وقالت "منها أنا بعيش، بس عارفة ان ربنا حيرزقني وربنا ما بينساش حد.. أنا راضية جداً عن القرار اللي انا اخدته ده ومبسوطة جداً فيه".
 
ولفتت الى بعض المواقف او الاختبارات ومنها تلقت عرض لم تتلقاه خلال مسيرتها الفنية، ولكنها رفضته لأنها قررت الاعتزال.
 
وأضافت "أنا حابة اني أنا أموت وربنا راضي عني.. انا كل اللي أنا عاوزاه ان أنا أبقى مستعدة لمقابلة ربنا وأنا مستعدة ان أنا أقابله وأنا راضية عن نفسي وراضية عن شخصي وحياتي وأفعالي.. الحمدالله التزمت وقربت من ربنا بطريقة كويسة وبنفس الوقت ربنا يكرمني وألتزم أكتر وأكتر".

ومع هذا الإعلان، ضجت مواقع التواصل الإجتماعي ومنهم من شجعها على هذه الخطوة ودعا لها بثبات الخطوة ومنهم من علّق بالإستغراب.


google-playkhamsatmostaqltradent